Lak pristup internetu je radikalno promenio način na koji ljudi danas kupuju.
Od kupovine mobilnih telefona, odeće, obuće, do zdravstvenih usluga, retko se dešava da će bilo ko od nas doneti odluku o kupovini, bez prethodnog čitanja onlajn recenzija.
90% potrošača kaže da na njihovu kupovinu utiču onlajn mišljenja i ocene drugih ljudi, i jednak procenat njih pročita bar jednu onlajn recenziju pre nego što se odluči da poseti neki lokal ili obavi onlajn kupovinu.
Što je još važnije, prema Review Trackers izveštaju, 94% onlajn kupaca je izjavilo da ih je negativna recenzija ubedila da odustanu od kupovine.
To znači da, bez obzira na tip proizvoda ili usluga koje nudite, pozitivno prisustvo i dobra reputacija na internetu vam daju nekoliko krucijalnih prednosti, zbog čega pozitivne recenzije postaju ključni deo brendiranja.
Razumevanje razloga zašto su vam potrebne onlajn recenzije pomoći će vam da unapredite korisničko iskustvo za svakog postojećeg ili budućeg kupca i da ostvarite bolje rezultate u prodaji.
Razloga zašto su onlajn recenzije važne za vaš brend ima puno. Mi ćemo navesti tri i otkrićemo vam kako da do pozitivnih onlajn recenzija dođete na najbrži mogući način.
Biti uspešan brend znači da ste vidljivi, da ne prepuštate stvari slučaju i da podstičete ljude da na više načina pričaju o vama. Društvene mreže su odlično sredstvo za postizanje tog cilja, ali mogućnost da klijenti pričaju o vama i na drugim kanalima je ključna komponenta vašeg prisustva.
Skoro dve trećine kupaca smatra da su onlajn recenzije suštinski deo procesa donošenja odluka.
Većina kupaca će koristiti pretraživače kao što su Google i Bing, ili čak Facebook, kada odlučuju kod koga da kupe. Svi ovi sajtovi imaju svoje jedinstvene načine indeksiranja i prikazivanja sadržaja, i svi visoko rangiraju originalan i svež sadržaj, a recenzije kupaca definitivno mogu pomoći da se nahrani mašina za sadržaj, čineći vaš brend favoritom u očima Google i ostalih algoritama.
Onlajn recenzije kupaca daće vam stabilan niz, u idealnom slučaju, pozitivnog sadržaja koga pretraživači visoko cene kada biraju koje stranice i brendove prve da prikažu u rezultatima pretraga.
Zahvaljujući stalnom toku pozitivnih recenzija vaš brend može da izgradi značajno poverenje i kredibilitet kod kupaca.
Jedan od zanimljivijih nalaza nedavnih istraživanja koje je sproveo Brightlocal je koliko su recenzije moćne u izgradnji onlajn identiteta vaše kompanije.
Mnogi kupci ne veruju preduzećima koja imaju ocene ispod, ili čak tek iznad četiri zvezdice, te kompanije sa boljim prosečnim ocenama imaju znatno veću verovatnoću da dobiju preglede i ostvare prodaju.
Takođe, način na koji klijenti govore o vama je daleko važniji od činjenice da vas uopšte i spominju.
Veća je verovatnoća da ćemo obaviti kupovinu ili rezervaciju ako se drugi oko nas – čak i potpuni stranci – slažu da je to dobra odluka. Danas su onlajn recenzije najveći izvor dokaza o kvalitetu i imaju jasan uticaj na prodaju.
U studiji iz 2016. godine, Revoo je otkrio da onlajn recenzije u proseku podstiču povećanje prodaje od 18%, uz dodatne benefite kao što je povećanje stope konverzije, broja porudžbina i stope ponovljenih porudžbina.
Premotajmo film šest godine kasnije, do danas, kada su zbog Covid-19 pandemije i povećanog volumena kupovine preko interneta, onlajn recenzije postale ključni deo puta svakog kupca i izuzetno utiču na ishod kupovine.
Ali, neće svaka recenzija postići željeni efekat. Ljudi i te kako umeju da prepoznaju „kupljene generičke i sterilne recenzije“, koje kao takve mogu samo da naruše vašu onlajn reputaciju. Ljudi žele sveža, autentična i organska zapažanja o vašem proizvodu ili usluzi, i to direktno „iz usta“ proverenih kupaca.
Standardnim alatima nije lako doći do pozitivnog niza velikog broja recenzija. Posebno imajući u vidu da će čak 93% ljudi imati pozitivno iskustvo sa vašim proizvodima ili uslugama, ali svega 12% njih će na vašim profilima i stranicama ostaviti pozitivnu recenziju. Glavni razlog tome je što standardni proces ostavljanja recenzija uglavnom predugo traje, jer prvo moraju da pronađu vaše stranice putem pretraživača, pa tek onda da ostave recenziju. Drugo, većina ljudi su u žurbi i konstantno bivaju bombardovani informacijama sa svih strana, te će se nakon konzumiranja vaših proizvoda ili usluga, njihov fokus vrlo brzo prebaciti na nešto drugo. Sledi da pozitivna impresija o vašem brendu nažalost ima kratak životni vek i često će ostati zauvek nezabeležena.
Sa druge strane, od onih 7% ljudi koji su imali negativno iskustvo sa vašim proizvodima ili uslugama, svi do jednog će izraziti svoje nezadovoljstvo!
Za vaše poslovanje to znači da postojeće recenzije ne oslikavaju realan broj pozitivnih i negativnih iskustava o vašim proizvodima ili uslugama, to jest, kako ljudi imaju sklonost da češće negativno ocenjuju i kritikuju sve što im se nije svidelo i to uglavnom rade iz vrlo subjektivnog ugla, vaša onlajn reputacija će neminovno biti narušena.
Upravo taj nerealan odnos procenta ostavljenih pozitivnih i negativnih recenzija daje iskrivljenu sliku o vašem poslovanju i čini da vaša prosečna ocena na Google i drugim platformama bude manja nego što bi realno trebalo da bude.
Ovu problematiku primetili su mnogi, i to još u vreme kada internet nije ni postojao, već samo reklama od usta do usta, ili knjiga utisaka, čiji papir je takođe vrlo često trpeo negativne impresije.
Danas, nove tehnologije i razvoj interneta, omogućili su kreatorima našeg alata da se konačno pozabave tim problemom i iznađu inovativno rešenje bespotrebnom narušavanju onlajn reputacije.
Porazmislili su šta to sprečava ljude u nameri da ostave pozitivnu recenziju. Shvatili su da je to u suštini vreme, jer se u standardnom procesu ostavljanja recenzija od kupaca zahteva veći napor i koji korak više.
I tako je nastao Fast Review, nestandardno rešenje koje nakon samo godinu i kusur dana beleži ogroman uspeh na tržištu i vrlo brzo će postati standard kojeg će se držati sve kompanije koje drže do sebe i svoje reputacije.
Fast Review će vam omogućiti da dođete do pozitivnih onlajn recenzija na najbrži mogući način.
Uz Fast Review tehnologiju vaš klijenti u sekundi mogu da ostave ocenu na bilo kojoj većoj platformi za recenzije i da vas „zaprate“ na društvenim mrežama dok su utisci sveži.
Bez obzira da li upravljate globalnim ili lokalnim preduzećem, ulaganje u vašu onlajn reputaciju može samo da vam koristi, a beskrajan niz recenzija zadovoljnih kupaca će ohrabriti vaše buduće klijente da izaberu baš vas.
Fast Review rešenje je veoma jednostavno za korišćenje, bilo da želite da dobijete nove recenzije, sprovedete anketu o vašim proizvodima ili uslugama, steknete nove pratioce na mrežama ili uputite vaše kupce na razne akcije, događaje i promocije. Nebo je granica.
Pobrinite se da onlajn recenzije zaista oslikavaju realna iskustva koja su klijenti imali sa vašim proizvodima i uslugama. Izaberite Fast Review, vašeg saveznika za izuzetno poslovanje!